مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی فجر
وبلاگ تفریحی،سرگرمی جنوبی
عـکس،فیلم،موسیقی،آپدیت نود32،اس ام اس،شعر،ورزشی،و...

2009 08 30  16 49 02 news مراسم افتتاحيه جشنواره موسیقی فجر

مراسم افتتاحیه جشنواره موسیقی فجر

 

نخستین اجرا از بیست و هشتمین جشنواره موسیقی فجر با گروه موسیقی “لیان” به سرپرستی محسن شریفیان و اجرای موسیقی جنوب کشور با استقبال تماشاگران به ویژه بوشهری‌های مقیم تهران در تالار وحدت برگزار شد.

محسن شریفیان و گروه همراه‌اش طبق وعده‌ای که داده بودند در تازه‌ترین کنسرت گروه موسیقی “لیان” قطعات متنوعی از موسیقی و داستان های فولک بومی بوشهری و همچنین یک قطعه موسیقی آفریقایی با عنوان “دینگو مارو” را برای نخستین بار روی صحنه بردند. این برنامه ساعت ۱۸:۳۰ دیشب ۲۵ بهمن در تالار وحدت آغازگر بیست و هشتمین جشنواره بین‌المللی موسیقی فجر بود.

یکی از مهمانان ویژه این کنسرت حمید فرخ‌نژاد بازیگر سینما بود که مورد تشویق حاضران در سالن قرار گرفت. محسن شریفیان درباره فرخ‌نژاد گفت: این بازیگر سینمای ایران از جمله هنرمندان جنوبی است که موسیقی را به خوبی می شناسد و علاقه بسیاری به ساز نی انبان دارد.

یکی دیگر از برنامه های اولین روز جشنواره موسیقی فجر اجرای کنسرت احسان خواجه امیری بود.

مطابق رسم معمول اجراهای جشنواره‌ای و غیرجشنواره‌ای، این برنامه نیز با نیم ساعت تأخیر در ساعت ۱۹ آغاز شد و این در حالی بود که تا دقایقی پیش از شروع کنسرت، تعداد خالی صندلی‌ها نشان از آغازی سرد و کم‌استقبال داشت اما رفته رفته با حضور تماشاگران تمامی صندلی‌های سالن همایش‌های برج میلاد پر شد. خواجه‌امیری علت این تأخیر از سوی مخاطبان را ترافیک سنگین اطراف برج میلاد دانست.

خواجه امیری حدود پانزده ترانه را در مدت نود دقیقه خواند که اغلب آن‌ها برگرفته از آلبوم عاشقانه‌ها به آهنگسازی علیرضا افکاری براساس اشعار روزبه بمانی بود.

خواجه‌امیری همچنین در حین اجرای ترانه معروف “هرچی آرزوی خوبه مال تو…” از همراهی تماشاگران شگفت‌زده شد و از آنان خواست که یکبار دیگر این بیت را بدون همراهی خودش بخوانند. مخاطبان هم از این پیشنهاد استقبال کرده و نامداری با ساکسیفون به صورت بداهه مخاطبان را همراهی کرد.

اما اجرای دو قطعه در میان قطعات رنگ و بوی دیگری به کنسرت بخشید. ابتدا قطعه ششم با مطلع “هرگز نمیرد آنکه دلش زنده شد به عشق…” از ساخته‌های استاد زنده یاد همایون خرم بازخوانی شد. خواجه‌امیری این قطعه را که سال‌ها پیش با صدای پدرش، ایرج خواجه‌امیری اجرا شده، در بزرگداشت این آهنگساز و نوازنده تازه درگذشته خواند و قطعه پایانی تصنیف معروف “پرنده” با صدای ایرج بود که به درخواست مخاطبان اجرا شد.

عکس های افتتاحیه جشنواره موسیقی فجر

146392 872 مراسم افتتاحيه جشنواره موسیقی فجر

146393 555 مراسم افتتاحيه جشنواره موسیقی فجر

کنسرت موسیقی گروه لیان

146397 342 مراسم افتتاحيه جشنواره موسیقی فجر

146398 207 مراسم افتتاحيه جشنواره موسیقی فجر

146401 655 مراسم افتتاحيه جشنواره موسیقی فجر

کنسرت موسیقی احسان خواجه امیری

146403 416 مراسم افتتاحيه جشنواره موسیقی فجر

146404 286 مراسم افتتاحيه جشنواره موسیقی فجر

کنسرت موسیقی سامان احتشامی

146406 563 مراسم افتتاحيه جشنواره موسیقی فجر

146407 724 مراسم افتتاحيه جشنواره موسیقی فجر

 

زمان اجراهای خوانندگان در جشنواره موسیقی فجر

 

جشنواره موسیقی فجر به بیست‌وهشتمین دوره خود رسید و این در حالی است که بار دیگر خوانندگان پاپ مهمان جنبی جشنواره هستند.

در این بخش که به مدت ۷ شب در برج میلاد برگزار می‌شود، خوانندگان جوان ازجمله احسان خواجه‌امیری، رضا یزدانی، بهنام صفوی، مازیار فلاحی و… به هنرنمایی خواهند پرداخت.

146336 667 مراسم افتتاحيه جشنواره موسیقی فجر

محسن یگانه

زمان اجرا: دوشنبه ۳۰ بهمن ساعت ۲۱:۳۰

مکان اجرا: برج میلاد

«نشکن دلمو» نخستین آهنگی است که در سال ۸۴ صدای وی را به علاقه‌مندان رساند. محسن یگانه که متولد ۲۳ اردیبهشت سال ۶۴ در گنبدکاووس است، بعد از موفقیت در آلبوم اولش به نام «سال کبیسه» آلبوم دوم به نام «وقتی رفتی» را منتشر کرد. آلبوم سوم وی به نام «آخه دل من» است.

۳ آلبوم اول وی به صورت زیرزمینی منتشر شد و چند سال به عنوان خواننده غیرمجاز شناخته می‌شد و بعد از اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عاقبت در مرداد ۸۷ آلبوم «نفس‌های بی‌هدف» را به بازار عرضه کرد، آلبومی که به دلیل
لو رفتن چند آهنگش خیلی‌ها آن را شکستی برای وی می‌دانستند اما با این وجود با استقبال خوبی از سوی مردم مواجه شد.

بعد از نخستین آلبوم موفق، وی به دنبال برگزاری کنسرت رفت و زمان زیادی را صرف آلبوم «رگ خواب» کرد و آن را در سال ۸۹ به بازار فرستاد. «حباب» نیز آخرین آلبوم وی است که امسال به دست علاقه‌مندان رسیده. یگانه، فرزند شهید است. او در کودکی پدر خود را در جنگ تحمیلی از دست داد.

وی تیتراژ بسیاری از برنامه‌ها و سریا‌ل‌های تلویزیونی از جمله برنامه تلویزیونی «ماه عسل»، فیلم «گرگ و میش»، سریال «قلب یخی»، «آسمان همیشه ابری نیست» و… را در کارنامه کاری خود دارد.


146337 311 مراسم افتتاحيه جشنواره موسیقی فجر

مازیار فلاحیزمان اجرا: یکشنبه ۲۹ بهمن ساعت ۲۱:۳۰مکان اجرا: برج میلاد

وی نوازندگی گیتار را از سال ۶۸ آغاز کرد و در سال ۷۱ در رشته مهندسی صنایع وارد دانشگاه شد. مازیار فلاحی که متولد  ۲۶ مهر ماه ۵۳ در تهران است، دوره کارگردانی سینما را در سال ۷۴ با رتبه عالی به پایان رساند و فیلم کوتاه مطرود حاصل نخستین تجربه کارگردانی وی است.

پس از آن در سال ۷۶ مجموعه داستان‌های کوتاهش را با عنوان «کلاغ – پائیز کودکی» منتشر کرد که این کتاب ریشه قصه‌‌های ترانه‌‌هایش شد.

در سال ۸۰ به عضویت گروه کر دانشگاه تربیت مدرس به رهبری «الیپس مسیحی» درآمد و تئوری موسیقی، سلفژ، ارکستراسیون و موسیقی مکتوب را نزد استادش حمیدرضا دیبازر به مدت ۶ سال متوالی فرا گرفت، در همین حال به عضویت گروه کر بهمن به رهبری مهدی قاسمی درآمد.

در اسفند ۷۶ به دعوت قاسم جعفری آهنگ‌‌ها و ترانه‌‌های فیلم «مجنون لیلی» را نوشت که آغاز فعالیت خوانندگی رسمی ‌وی در عرصه سینما و موسیقی به شمار می‌آید. از جمله کارهای دیگر وی می‌توان به ساخت موسیقی متن، ترانه‌‌ها و خوانندگی فیلم‌های دو راه‌حل برای یک مساله (به سفارش یونیسف)، ققنوس (تلویزیون)، فیلم‌های به دنبال خوشبختی، دلواپسی، بی‌ستاره و سریال قلب یخی اشاره کرد. آلبوم «قلب یخی» نخستین آلبوم رسمی‌ موسیقی
وی است.


146338 822 مراسم افتتاحيه جشنواره موسیقی فجر

سیروان خسرویزمان اجرا: یکشنبه ۲۹ بهمن ساعت ۱۸:۳۰مکان اجرا: برج میلاد

فراگیری موسیقی را از سن ۱۱ سالگی آغاز کرد و اوی جونیو، موزیسین ایتالیایی و نوازنده کلاسیک پیانو و کلارینت به مدت  ۴ سال نخستین استادش در موسیقی بود که سیروان را با تئوری موسیقی و نوازندگی کیبورد آشنا ساخت.

سیروان خسروی که متولد مردادماه ۶۱ در تهران و برادر بزرگ‌تر زانیار خسروی، از خوانندگان سبک پاپ است، در سن ۱۶ سالگی با شرکت در کلاس‌های موسیقی کاوه یغمایی، اصول نوازندگی و آهنگسازی در سبک راک را فرا گرفت.

مهم‌ترین عامل وارد شدن سیروان به عرصه موسیقی، حضور و آشنا شدن وی با مراحل ضبط آلبوم (مترسک) کاوه یغمایی بود. آلبوم مترسک محرک اصلی سیروان برای شروع آهنگسازی و بیان ایده‌ها و افکار موسیقی‌اش بود. سیروان از سال ۷۹ مراحل تهیه نخستین آلبوم شخصی خود با نام «تو خیال کردی بری» را شروع کرد و پس از اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سال ۱۳۸۴ موفق به انتشار آن شد. با این که این آلبوم، فروش چشمگیری نداشت اما سیروان با انگیزه بیشتر توانست به جایگاهی برسد که در حال حاضر اکثریت او را به عنوان بهترین تنظیم کننده ایران و یکی از محبوب‌ترین خوانندگان می‌شناسند که کارهایش معمولاً با استقبال عمومی روبه‌رو می‌شود.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط حمزه
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی
ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

<-PollName->

<-PollItems->

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 53
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 60
بازدید ماه : 1034
بازدید کل : 395202
تعداد مطالب : 510
تعداد نظرات : 163
تعداد آنلاین : 1